Monday, 17 October 2011

Budak 2 Tahun di Gilis 2 Van

     Salam guys..korang tengok tak Buletin Utama pukul 8 mlm td?..Di awal siaran berita tu,dyeorg de mainkn satu clip tentang seorang budak yg digilis 2 van sewaktu dye merayau di sebuah pasar di China. Korang tgok la sendiri betapa sadisnya video ni:

  Budak 2 tahun Di Gilis 2 Kenderaan

     Bila saya tengok video ni,saya rase nk menangis,takut & marah..taw kenapa?..sebab dye kecik lg,2 tahun tu!Lepas tu,2 van yg melanggar dye plak blh blah mcm tu jew!..xde haT perut langsung!..& rase mcm x percaye,ble kesemua 18 org yg dok lalu lalang kt situ,langsung x menolong..cuma tgok jew!Dyeorg ni manusia ke haiwan???????

   Bayangkanlh kalau budak tu,ahli keluarga kita...Sekarang ni,budak malang tu sedang dirawat di hospital & dye dlm keadaan kritikal..mahunya x kritital!..dh mcm patung dh dye kena gilis..Saya berharap sgt2 agar perkara mcm ni x berlaku lg..& saya harap org2 yg menggilis budak ni akan dihadapkan kemuka pengadilan!Rasa mcm nk sepak jew sekor2 dyeorg tu!

   Di harap kita akan mengambil iktibar dari kejadian ni..& saya harap org kita tidak akan menjadi seperti org2 di situ yg langsung tidak mempunyai belas kasihan kepada makhluk ciptaan Allah yg laen!'till hen guys..be good..;)


 

Labels:

2 Comments:

At 18 October 2011 at 01:22 , Blogger Juey Ha said...

budak 2 sorg jer? mk ayh dy xde ker?

 
At 18 October 2011 at 09:37 , Blogger linda syasya said...

parents dye de kt somewhere dlm pasar tu..budak2 kn suke merayau..cian dye kn?..;(

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home