Sunday, 25 March 2012

Adakah anda opportunist?

     Salam guys..hrp korang semua sht hendaknye ye..well,hari ni tergerak plak nk tulis psl 'opportunist' @ org yg suka amek kesempatan.Rasanya kita semua mesT pnh berada dlm situasi dimana kita rasa serba slh dlm membuat sesuatu keputusan lebih2 lg apabila ianya berkaitan dgn org2 yg rapat dgn kita.Kadang2 kita biarkan jew org yg kita kenal amek kesempatan ke atas kita,contohnya ble kwn mtk tlg,mudah jew kita jwb 'ok' walaupown sbnrny kte sendiri de byk lg benda lain yg nk d buat@di fikirkn.

   Saya fhm,nk dimarah pown,org tu kwn kita sendiri,org yg rapat dgn kita.Tapi dek selalu sgt kita mengalah,mulalah org naik minyak.So how?..honestly,sampai skrg sy masih xde specific answer utk handle opportunist2 yg x reti2 nk fhm keadaan org lain.Bila de org tanya kt sy camne nk buat..sy juz ckp.."susah2,buat haT kering jew.Kadang2 x slh kalau kita pentingkn diri sendiri".

  Bg korang plak mcmne?any tips?..klu de,meh la share..anyway guys,'till then..take care & be good..

Labels:

2 Comments:

At 26 March 2012 at 15:44 , Blogger Iera balqis said...

tula sys susah kan jmp org mcm tu..sye sarankan sys jgn pudelikan dye lagi..sys cbe uji dye sampai tahap mana dye tahu ape itu maksud sahat sejati..sye bce entry sys nie sys dpt kawan yg sgt pentingkan diri & suka amik kesempatan pada kelemahan kte..sye pon pena rse mcm tu..pastu sye putus kawan dgn sye..haha..lastly dye akn melutut kat kte yg dye tahu itu mmg kesalahan sye..skrg sye dgn dye pon da kawan biasa xmcm dulu..hehe


anyway , done follow here..hit me back..please visit & follow my blog..& please give some an ur opinion my entry also..tq ^^

 
At 26 March 2012 at 19:59 , Blogger linda syasya said...

Tq sbb komen ye & dh follow awk gak ;)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home